Naam:
ardoudhuis.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Ik ben 64 jaar, getrouwd met Ria, heb 2 dochters Noortje en Lotte en 1 kleinzoon Sam. Ik ben sinds vorig jaar gepensioneerd na 41 jaar werkzaam te zijn geweest als IT-specialist bij ABN AMRO Bank. Mijn hobby's zijn voetbal, skiën, schaatsen, fietsen, hardlopen, wandelen. Verder hou ik van klussen en houtbewerken.
Ik doe inmiddels vrijwilligerswerk voor enkele organisaties en ben bezig met de voorbereiding van een lange fietstocht naar St. Petersburg, vanaf 30 mei a.s.

Over mijn reis

Heb al lang de wens om een lange reis te maken en anders dan veel pelgrims die naar Santiago de Compostella fietsen, heb ik er voor gekozen om de andere kant op te gaan, vooral omdat ik graag een aantal Scandinavische landen op de fiets wil doorkruisen. In Nrd-Duitsland/Denemarken rijdt zwager Willem een paar dagen met me mee en in Zweden komt neef Bas me een weekje gezelschap houden. Vanuit Zweden steek ik via de Aland eilanden over naar het Finse vasteland. In Helsinki steek ik over naar Estland waar ik eerst een rondreis maak om vervolgens vanuit Tallinn naar St. Petersburg te reizen, hierbij vergezeld door mijn jongste dochter Lotte.

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: